Alkmaar, 29 augustus 2012. Woensdagochtend rond 4.45 uur ontdekten de bewoners van een huis in de Mercuriusstraat in Oudorp brand in hun woonkamer. De brandweer werd snel gebeld en ondertussen probeerden de bewoners met een tuinslang de brand te bestrijden. En dat was een goed idee want dat lukte gedeeltelijk. De brand is vermoedelijk ontstaan in de hoek van de kamer waar de nodige elektrische apparatuur was aangesloten op stekkerdozen. Dat het vuur behoorlijk heet is geweest blijkt uit het feit dat de stuclaag van plafond en wand los heeft gelaten en naar beneden is gevallen. Naast de schade die door het vuur is ontstaan is er rook- en roetschade. Salvage is geweest en bekijkt hoe het met de woning en de bewoners verder moet.

Pin It