Zondagavond liep een barbecue in de voortuin van een woning in de IJsselstraat in Oudorperpolder onbedoeld uit de hand. De slang tussen een gasfles en de barbeque schoot los en een steekvlam was het gevolg. De aanwezigen verlieten meteen de tuin en belden de brandweer.

Die trof bij aankomst de gasfles aan, midden in de vlammen. Het vuur kon snel worden gedoofd maar de gasfles bleef een gevaar, die stond inmiddels al helemaal bol door de hitte. Het publiek werd op veilige afstand gehouden en de brandweer bleef de gasfles koelen. Na verloop van tijd bleek uit de beelden van een warmtebeeldcamera dat het gevaar was geweken.

De schutting en de tuinset zijn bij het incident verloren gegaan, er is mede door de snelle actie van zowel de aanwezigen als de brandweer niemand gewond geraakt.
Pin It