Alkmaar Centraal

Sinds maandagavond mag Team de Haas zich winnaar van het Gouden Kaasidee noemen. Maandagavond vond de bekendmaking van het Gouden Kaasidee "in besloten kring" plaats. Team De Haas wil in het kaasmuseum het productieproces van kaas laten zien. Het prijzengeld van 25.000 euro zal Willem de Haas helpen de plannen ten uitvoer te brengen.

Volgens de Gouden Kaasidee-jury had Team de Haas ‘een topverhaal’. Als het haalbaarheidsonderzoek positief is komt er in restaurant Sabor en het historisch kaaspakhuis dat er achter ligt dus een echte kaasbeleving. Het is de bedoeling dat die kaasbeleving in vijf jaar 200.000 toeristen per jaar naar Alkmaar trekt. Het plan is ook een mooie opsteker voor de lokale economie: onderzoek heeft uitgewezen dat toeristen die de binnenstad van Alkmaar bezoeken gemiddeld 44 euro per persoon uitgeven.

Restaurant Sabor zal worden omgebouwd tot een multifunctioneel gebouw. Hier kunnen dan proeverijen, feesten en evenementen worden georganiseerd rond kaas. Team de Haas heeft ook een speciale kleine Alkmaarse kaas ontwikkeld als volvette variant op de Edammer. Voor het Kaasidee is samenwerking gezocht met het Kaasmuseum, het kaasdragersgilde en met culturele en toeristische ondernemers.

Ook heeft De Haas gesuggereerd om een glazen overkapping achter het kaasmuseum te maken zodat er vaker kaasmarkten kunnen worden gehouden op kleinere schaal. (foto: Alkmaar Marketing/Lieke Danenberg)

SFbBox by casino froutakia

Meer weten over adverteren op Alkmaar Centraal? Bel Opsteker Media 072 73 70 189 of mail ons: info@opstekermedia.nl