ZwembadBranche is een vakblad en multimediaal en informatief platform voor de zwembranche. Twee maal per jaar publiceert zij een landelijke social media Top-50. Meer dan 100 zwembaden worden beoordeeld, onder andere op hun sociale interactie met de klanten. Zwembad Hoornse Vaart scoorde al meerdere keren op rij een top-5 positie in de ranking. In de laatste uitgave van het blad wist zij zelfs de derde plaats te bereiken, achter het Rivièrabad in Spijkernisse en Zwembad de Schaek in Twello.

Steeds meer bedrijven ontdekken het belang van social media om hun doelgroep te bereiken en gaan daar ook steeds beter mee om. Zwembadbranche bekijkt welke zwembaden hier in uitblinken. Zij bekijken hierbij onder andere het aantal fans op Facebook en Twitter. Maar, het aantal fans geeft slechts het potentiële publiek weer. “Veel bedrijven fixeren zich volledig op het aantal fans dat ze hebben en schenken weinig tot geen aandacht aan de vervolgstappen; hoe gaan we de dialoog aan met deze fans? Het is belangrijk je te richten op interactie.” Om de interactie met de fans te meten wordt gebruik gemaakt van de LikeAlyzer score. Naast interactie kijkt deze tool ook naar andere zaken zoals reactietijd op vragen.

Eens per half jaar worden de Nederlandse zwembaden met elkaar vergeleken. Zwembad Hoornse Vaart scoorde al geruime tijd een top-5 positie in deze ‘Ranking the Pools’. Nu betrad zij voor het eerst het ‘erepodium’ met een top-3 positie. Deze goede beoordeling is vooral te danken aan de hoge LikeAlyzer score van 90, het hoogst van alle baden. Dit komt omdat zwembad Hoornse Vaart veel interactie heeft met haar klanten op Facebook, en hier ook veel en snel reageert. “Wij hebben geleerd dat een like nog maar het begin is. Je hebt niks aan fans als ze niet in de doelgroep vallen en niet bereikt worden. En méér betekent ook niet altijd beter. Veel van onze klanten zitten op Facebook, uit het zwemouderonderzoek blijkt ook dat 94% van alle zwemouders op Facebook actief zijn. Hier spelen we als zwembad graag op in, en we vinden het leuk op deze manier om met onze klanten in contact te komen.”

Pin It
Bekeken: 3455x
https://ee.itk.ac.id/data/