Alkmaar Centraal
Alkmaar, 04 februari 2011. We hebben 'm allemaal door de brievenbus gekregen, die prachtige '3D kaart' van de gemeente. Weet u nog waar die voor was? Inderdaad ter promotie van het digitale loket waardoor u en ik het huis niet meer uit hoeven en alles via internet kunnen regelen. Mooi toch? Hoeft u bijvoorbeeld ook geen gebruik meer te maken van het weg te bezuinigen pontje bij het Schermereiland of met de auto om de hele stad heen te rijden om bij het stadskantoor te komen (want over de Kanaalkade en Bierkade mag u nog maar vanaf één kant).

De kosten voor deze promotie? Slechts vijftigduizend euro. Wablief? Vijf-tig-dui-zend euri's. Dat komt op mij (en ik denk ook op u) over als een beetje veel geld voor een dergelijke actie als de Alkmaarder nog bezig is om de schok te verwerken van de komende bezuinigingen. De SP vond dat ook en heeft daarom vragen gesteld aan wethouder Nico Alsemgeest. Nou is dat natuurlijk wel een beetje des SP's, maar ik voel in dit geval toch wel met ze mee. Wat me echter nog het meest verbaast is de reactie van de heer Alsemgeest . Hij geeft toe dat de kaart op een wat ongelukkig moment is verstuurd. gezien het schrappen van allerlei subsidies en zo.

En dat is altijd mooi, sorry zeggen. Maar U moet nog wel even weten dat het dat een ongelukje was. De eerste druk van de kaart was namelijk mislukt en daarom moest er een herdruk komen en daarom duurde dat drie(!) maanden en daarom viel de kaart bij u in de bus nét op het moment dat de gemeente de bezuinigingen aankondigde. Sorry, foutje, kan gebeuren. Opvallend dat het blijkbaar alleen maar jammer is dat de kaart drie maanden later bij u in de bus viel en niet dat er (komt-ie-weer) VIJFTIGDUIZEND EURO aan de campagne verbrast is. Wie helpt er even mee aan het opstellen van een lijstje van nuttige Alkmaarse zaken waar dit geld nu niet meer heen kan?

SFbBox by casino froutakia

Meer weten over adverteren op Alkmaar Centraal? Bel 072 844 98 48 of mail ons: info@alkmaarcentraal.nl