Vrijdag heeft de stuurgroep Verbinding A8-A9 (gemeentebestuurders, Vervoersregio en Rijkswaterstaat) zich unaniem uitgesproken tegen toevoeging van een tunnelvariant aan het Nul-plusalternatief. Het onderwerp stond op de agenda vanwege het voornemen van Gedeputeerde Staten (GS) om deze variant toe te voegen aan de planstudie.

Voor het verbeteren van de verbinding tussen de A8 en de A9 worden drie opties onderzocht: het Nul-plusalternatief, het Heemskerk- en het Golfbaanalternatief. De eerste optie bestaat uit het opwaarderen van de huidige route, eventueel met viaduct. Optie twee is om de A8 met een slinger aan te sluiten op de afslag A9 Heemskerk. Optie drie is de A8 rechtdoor trekken naar een nieuwe A9-afslag. Daarbij wordt het golfterrein van Heemskerk in tweeën gesneden.

Op 10 maart maakten GS bekend voornemens te zijn een tunnelvariant voor het Nul-plusalternatief toe te voegen. Dit naar aanleiding van behandeling in de Statencommissie Mobiliteit en Financiën van 2 maart. In dit plan staan een korte en ook een diepe lange tunnel (onder een tunnel door) nabij station Krommenie-Assendelft. Deze optie is afgewezen vanwege de kosten en technische uitdagingen.

Pin It
Bekeken: 3678x
http://perizinan.bulelengkab.go.id/products/rahasia-slot-mahjong/ https://e-starlitbang.tapinkab.go.id/maxwin-pg-soft/ https://e-starlitbang.tapinkab.go.id/mahjong-gampang-menang/ https://sisdata.unpak.ac.id/uploads/sgacor/ https://ee.itk.ac.id/data/