Parkeerservice werd door gemeente Alkmaar ingeruild voor P1 omdat de  parkeerbeheerder de zaakjes digitaal niet op orde kreeg, maar nu zijn er weer allerlei andere problemen. Mensen klagen over slechte klantenservice, en in sommige gevallen komen mensen die al jaren een parkeervergunning hebben ineens op de wachtlijst. Raadsvragen VVD vraagt het college van B&W om opheldering.

Op de Facebookpagina van gemeente Alkmaar wordt geklaagd over ongeldig verklaarde parkeervergunningen. Zo meldt een medewerker van Evean dat de parkeervergunningen voor de zorgverleners al sinds 1 januari "uit de lucht" is en er niks bij P1 lijkt te gebeuren.

Een bewoner van de binnenstad laat weten dat hij en zijn buurman al jaren een vergunning hebben, maar nu ineens op de wachtlijst staan. Zelf is hij verhuisd naar een woning die direct grenst aan zijn vorige, maar toch zou hij nu in een andere zone wonen. Dat is opmerkelijk, want de hele binnenstad is één zone. P1 zei dat het opgelost worden, maar in plaats van een vergunning, kreeg de bewoner zijn geld terug en nu komt hij geen stap verder.

Ook de klantenservice lijkt er een potje van te maken. Iemand wacht al weken op antwoord. Een ander zegt: "Ze maken er een bende van! Nu al! Klachten brief is onderweg. Ze maken afspraken met je, en trekken die vervolgens weer in met de woorden excuses foutje maar ondertussen laten ze je wel gewoon zitten."

VVD-raadslid Tamara Vermeulen weet van meer voorvallen. "Deze bewoner woont al 20 jaar in de Spoorbuurt en kreeg van P1 een email waarin stond dat hij op de wachtlijst is geplaatst. Tenslotte was er nog de melding van een bewoner van het centrum wiens aanvraag wel was goedgekeurd, maar waarbij de slagboom van de parkeergarage Schelphoek ineens niet meer open ging. Kortom, de overstap van Coöperatie Parkeerservice naar P1 lijkt verre van soepel te gaan". Er is zelfs iemand die een brief kreeg over de intrekking van zijn parkeervergunning, terwijl hij niet eens een auto heeft.

Meerdere Facebookers laten weten de parkeerboetes even af te wachten en daarna juridische stappen te nemen. Het NHD weet dat P1 codes verstrekt voor aanvraag van een verlenging, maar dat iemand ontdekte dat allemaal nullen intikken ook werkt.

VVD-raadslid Vermeulen vraagt het college van B&W om de precieze omvang van het probleem bij P1 te onderzoeken en snel actie te nemen. Ook wil ze weten wat er gebeurt met parkeerboetes die bewoners in de tussentijd onterecht oplopen.
Pin It
Bekeken: 3354x
http://perizinan.bulelengkab.go.id/products/rahasia-slot-mahjong/ https://e-starlitbang.tapinkab.go.id/maxwin-pg-soft/ https://e-starlitbang.tapinkab.go.id/mahjong-gampang-menang/ https://sisdata.unpak.ac.id/uploads/sgacor/ https://ee.itk.ac.id/data/