De gemeentebesturen van Alkmaar, Heerhugowaard en Langedijk hebben in september 2013 de intentie uitgesproken een Shared Service Center (SSC) op te richten voor de vlakken P&O, inkoop, financiën en administratie, ICT, huisvesting en facilitaire zaken. In april 2014 stemden de drie colleges in met het plan van aanpak voor een SSC HAL op 01 januari 2016.

Er volgde een nulmeting via het VNG model, met als coördinator PWC. Zo konden overeenkomsten en kansen, maar ook verschillen tussen de gemeenten bepaald worden, bijvoorbeeld qua schaal, bedrijfsvoering, cultuur en in werkwijze.

Het rapport 'ademt realiteit en haalbaarheid uit' en wijst op winst na 4 tot 7 jaar. Op basis van de eerste drie pilots (Personeels- en Salaris administratie, Inkoop, Risico Beheer en Verzekeringen) blijkt dat er een gezamenlijke ICT architectuur moet komen. Hier zal in de eerste fase dan ook de focus op liggen, samen de drie pilots en de dienstverlening voor Haltewerk.

Voor de ICT zal worden gezocht naar een betaalbaar, technische goede oplossing. De resultaten van dit onderzoek worden dit najaar verwacht. Tot dat moment worden verdere voorbereidingen uitgesteld.

Pin It
Bekeken: 4031x
https://ee.itk.ac.id/data/