Alkmaar Centraal
×

Waarschuwing

JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 63 niet laden

Alkmaar, 06 maart 2015. Sinds de gemeente de dienstverlening rond de Wet Maatschappelijke Ondersteuning als extra taak heeft gekregen zijn er veel klachten binnengekomen over de dienstverlening van de gemeente Alkmaar. Verantwoordelijk wethouder Anjo van de Ven laat het NHD desgevraagd weten dat de communicatie tussen het Wmo-loket en de Sociale Verzekeringsbank onvoldoende is. Bovendien zorgen systeemfouten in het Alkmaarse computersysteem ervoor dat de uitbetaling van het persoonsgebonden budget al meerdere keren mis is gegaan. Van de Ven wijst er wel op dat de achterstanden wat betreft het verwerken van Wmo-vragen nog binnen de wettelijke termijn vallen. Ze verzekerde de gemeenteraad dat deze achterstanden en de andere problemen wat betreft de dienstverlening van de gemeente over twee maanden voorbij zijn.

De dienstverlening rond de Wmo is echter niet het enige onderwerp van de grote hoeveelheid klachten van de laatste tijd: ook de bereikbaarheid van de gemeente via het nummer 14072 levert veel ontevredenheid op. Zo moeten mensen lang wachten als ze bellen, krijgen ze niet de informatie die ze willen hebben of worden ze doorverbonden naar verkeerde nummers, soms zelfs van een andere gemeente.

Ook Iris Zeijlemaker (CDA) en Rosina Diktas (GroenLinks) hebben de vele klachten aan de kaak gesteld. Burgemeester Bruinooge beloofde naar aanleiding daarvan ook al dat de dienstverlening binnenkort zal verbeteren.

 

SFbBox by casino froutakia

Meer weten over adverteren op Alkmaar Centraal? Bel 072 844 98 48 of mail ons: info@alkmaarcentraal.nl